Eindelijk aan de slag! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dominique Lambalgen - WaarBenJij.nu Eindelijk aan de slag! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dominique Lambalgen - WaarBenJij.nu

Eindelijk aan de slag!

Door: Dominique van Lambalgen

Blijf op de hoogte en volg Dominique

19 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Eindelijk weet ik waar ik de komende weken druk mee zal zijn, namelijk het organiseren van het Winter Camp! In Nederland hebben wij hier als groep geld voor op gehaald en ik vind het heel erg gaaf dat ik nu dat geld goed mag gaan besteden. Marloes en ik mogen het hele kamp vanaf de grond gaan opzetten. Een hele uitdaging, maar ik heb er heel veel zin in! Wat ik wel jammer vind is dat ik met dit project niet veel in de townships zal werken en daarom begin in vanaf morgen ook als vrijwilliger in een crèche. Ik ben heel benieuwd!

Afgelopen weekend zijn we met zijn zessen naar Jeffrey’s Bay geweest. Hier kwamen we vrijdag aan in Island Vibe, een jongeren hostel. Veel mensen die hier verblijven hebben de ‘lang leve de lol’ instelling en er verbleven hier heel veel surfers, omdat Jeffrey's Bay een bekende surfplaats is. In het hostel werd ons eerst een groepskamer voor twaalf personen toegewezen. Hier zagen wij echter al snel ook losbollige mannen binnen lopen en deze relatie-hebbende meiden vonden dat toch wel heftig haha. Gelukkig kregen we toch onze eigen kamers en dat was toch een stuk fijner!

Vier van de meiden met wie ik weg was, hebben de surfplank gepakt en hebben zich gewaagd aan de grote golven van Zuid-Afrika. Dit is niks voor mij vanwege mijn oren, dus ik ben gaan paardrijden. Met Anouk en Louise heb ik een fantastische rit door de natuur gemaakt. Met als hoogtepunt galopperen over het strand door de branding. Wat een gevoel van vrijheid geeft dat! Ook heb ik een heerlijke massage gehad, maar deze kon uiteraard niet tippen aan die van mijn lieve schoonouders;)
We hebben het weekend afgesloten bij een Leeuwenpark in Port Elizabeth. Hier mochten we met ons bakkie over zandpaadjes wilde dieren spotten. We hebben giraffen, steenbokken, gnoes en zebra’s in het wild gezien. Leeuwen, tijgers en panters konden we vanaf dichtbij achter draad zien. Dit was een hele leuke ervaring, maar kan niet wachten tot ik hier op grotere safari’s mag!

Ik heb het hier heel erg naar mijn zin, al zijn er wel dingen die ik van thuis mis. Uiteraard alle lieve mensen, maar ook mijn eigen bedje en het meest van alles privacy. Het is best heftig om 24 uur per dag met mensen om je heen te zijn, maar dit is ook erg leerzaam en heel vaak gezellig! Ook mis ik hier de Nederlandse terrassen en winkelstraatjes. Hier heb je een grote shoppingmall en terrasjes zoals wij die kennen, zijn hier weinig. Als laatst ben ik mega jaloers op jullie mooie weer, want hier hebben we al behoorlijk koude dagen gehad en de bikini is pas 1 keer aangeweest, brrr!

Ik hou jullie op de hoogte!

Heel veel liefs Do

PS. Heel erg bedankt voor alle lieve reacties!

  • 19 Mei 2014 - 21:54

    Anja:

    Weer een mooi verslag en ervaringen Do
    En het project gekregen wat je graag wilde. En nu kan je lekker aan de slag
    Leuk dat iedereen die dat wil je zo mooi kan volgen.

    Lekker genieten!!!!
    Mams


  • 19 Mei 2014 - 22:15

    Wesley Kok:

    Hey kleintje! Fantastisch dat jullie elk weekend lekker weggaan en dat je morgen eindelijk mag beginnen..! De foto's zijn prachtig. Lekker tijd voor jezelf nemen af en toe! Ik hoop dat de postbode snel bij je langs komt.. Dag liefie, Wes

  • 21 Mei 2014 - 07:23

    Nikki:

    Super leuk allemaal, poppie! Ook hele gave foto's!
    Heerlijk paardrijden op t strand! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Ik voor de oude stad

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 18679

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 26 Mei 2014

Zuid-Afrika

28 Februari 2011 - 03 Juni 2011

Israël

Landen bezocht: