Inbraak alarm en koeien op de weg - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dominique Lambalgen - WaarBenJij.nu Inbraak alarm en koeien op de weg - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dominique Lambalgen - WaarBenJij.nu

Inbraak alarm en koeien op de weg

Blijf op de hoogte en volg Dominique

11 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Zuid-Afrika is een fantastisch mooi land, alleen de criminaliteit legt er toch een schaduw op. Op Zondag 1 juni was ik mijn ontbijt in de keuken aan het klaarmaken, toen mijn huisgenootje naar me toe kwam met de mededeling dat er net een inbreker door haar raam stond te kijken. Ze had hem gevraagd wie hij was en wat hij kwam doen en toen is hij snel weggerend. ’s Middags hoorden we dat er in andere studenten huizen was ingebroken en er van alles was gestolen. Ook afgelopen week was er weer bij studenten ingebroken.

Voor dat weekend werkte ons hek niet meer en het is Zuid-Afrika dus ons hek werkt nu nog steeds niet. Wel loopt er nu bewaking bij ons huis, maar toch kan ik niet wachten tot dat hek gemaakt is (als je ’s nachts de bewaker door het huis of langs je raam hoort banjeren zit je namelijk nog steeds recht op in je bed).

Dat er nu zoveel inbraken zijn, verklaarde het hoofd van de school als volgt: In het begin zijn studenten nog erg alert op hun spullen, omdat hen vertelt is dat Zuid-Afrika erg crimineel is. Na een paar weken denken studenten, a joh, het zal wel meevallen. Vanaf dat moment slaan de criminele bendes toe. We weten dus weer dat we nog steeds super goed moeten opletten!

Naast deze vervelende gebeurtenissen heb ik weer heel veel avonturen beleefd. Afgelopen weekend zijn we naar Coffee Bay geweest, een traditioneel dorpje aan de ‘Wild Coast’. Dat het traditioneel is merkten we onderweg al aan de hobbelige wegen en de koeien en geiten die overal overstaken.

Vanuit ons huis konden we wilde dolfijnen en walvissen spotten, dat was echt geweldig! Ook hebben we een drie uur durende wandeling gemaakt, wat een behoorlijk pittige route was. Maar ooooooh… wat was het mooi! Zo hebben we ook the ‘Hole in the Wall’ gezien, die volgens de legende is ontstaan door walvissen die een meisje haar liefde van haar leven wilden geven, namelijk een meerman.

Naast de mooie natuur, stonden er ook mooie traditionele Xhosa huisjes. In het hostel mochten we genieten van meiden die djembe speelden, zongen en traditioneel voor ons danste. Dit wordt georganiseerd, zodat deze meiden kunnen leren dat je door wat aan te bieden geld kan verdienen en niet door te bedelen.
Afgelopen zondag was het eindelijk weer een keer echt mooi weer en dus konden we natuurlijk niks anders doen dan voor het eerst in de Indische Oceaan zwemmen!

Doordeweeks ben ik nog steeds heel druk met mijn projecten. Voor het Holiday Camp staat de locatie nu vast. Chappys Cushion gaat ons helpen er een fantastisch kamp van te maken. Ze zijn ons enorm tegemoet gekomen door een korting aan te bieden voor ons verblijf daar. Gisteren hebben we verschillende scholen in verschillende townships bezocht om kinderen uit te nodigen voor het kamp. We hebben met de directeuren van de scholen gesproken om ons te helpen kinderen te vinden die dit kamp echt nodig hebben. Volgende week halen we de motivatie brieven weer op en hopelijk hebben we dan een leuke enthousiaste groep kinderen die met ons mee op kamp gaan!

Ook op New Rest Crèche kom ik nog elke week. Vorige week hebben Marloes en ik de kinderen geschminkt en gisteren hebben we een vervoer slinger gemaakt. Ook zingen en dansen vinden ze heel erg leuk om te doen!

Ondanks dat ik momenteel in Zuid-Afrika woon, gaat mijn leven ondertussen ook in Nederland door. Mijn lieve vriend heeft namelijk geregeld dat wij vanaf deze week eigenaar zullen zijn van een fantastisch appartement in hartje Amsterdam! Dat betekent dus dat als ik thuis kom, ik officieel niet meer bij papa en mama woon en op eigen benen verder zal moeten.

Vannacht zal ik met de meiden onze langste trip gaan maken, namelijk een dertien uur durende rit naar Drakensberge. Wat ik hier ga beleven vertel ik jullie binnenkort!

Heel veel liefs,

Do


  • 11 Juni 2014 - 17:18

    Stephan:

    hi Do!

    super allemaal en gefeliciteerd met je app. in Amsterdam! x

  • 11 Juni 2014 - 17:34

    Anja:

    Wat een mooi verhaal weer Mop
    En een traantje gelaten
    Nog niet thuis en al weer weg
    Super Do
    Nog een wens die in vervulling gaat
    Ook nu een fijn en prachtig weekend
    Xxxxxxxx

  • 11 Juni 2014 - 18:07

    Wesley:

    Heyyy liefie, fijn he een huisje! Vervelend van die inbrekers, goed op je spullen (en jezelf) passen dus! Super gaaf dat je walvissen en dolfijnen gezien hebt en je straks lekker naar Drakenberge gaat! Nog iets meer dan drie weken en dan ben ik daar ook!! ♥♥♥♥♥♥

  • 11 Juni 2014 - 19:09

    Wesley:

    De foto's zijn weer prachtig!

  • 11 Juni 2014 - 19:29

    Bea:

    Nou zeg Do zo ver weg en dan regelt jou
    Lieve kanjer gewoon even een appartement
    Voor zijn lievie. Gefeliciteerd want dan gaan
    Jullie gezellig samen wonen. Arm moedertje van je.
    Dat gaat wel erg snel voor haar hoor!
    Pas goed op jezelf en je collega's.
    Waanzinnig wat je allemaal doet en meemaakt!
    Toppertje !
    Dikke knuf van je tantetje.

  • 11 Juni 2014 - 20:41

    Celine:

    Leuke verhalen Do!!
    Echt een top ervaring!
    En lekker in A'dam wonen als je terug komt! Komen je oom en ik wel een avondje logeren volgende keer als we in NL zijn ;-)!
    Veel plezier nog!! Xx

  • 14 Juni 2014 - 14:08

    Tineke Van De Hoef:

    Hallo do na deze reis weer een stukje levenservaring rijker ziet er allemaal mooi uit.
    Bij deze wil ik je. Van harte feliciteren met je verjaardag en maak er een gezellige dag van .
    Groetjes van ons Marcel,Tineke,Joyce en khalil en ashley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Ik voor de oude stad

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 18678

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 26 Mei 2014

Zuid-Afrika

28 Februari 2011 - 03 Juni 2011

Israël

Landen bezocht: