Nog een paar weken! - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Dominique Lambalgen - WaarBenJij.nu Nog een paar weken! - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Dominique Lambalgen - WaarBenJij.nu

Nog een paar weken!

Door: dominiquevanlambalgen

Blijf op de hoogte en volg Dominique

03 Februari 2011 | Nederland, Baarn

Lieve allemaal!

Yes, eindelijk geslaagd! En dat betekent dat ik over een paar weken voor drie maanden naar Israël ga.

Afgelopen zondag heb ik van mijn ouders mijn eigen koffer gekregen. Ik denk dus dat ik alvast moet beginnnen met inpakken, aangezien ik altijd bang ben om wat te vergeten!
(Misschien is dit toch niet zo'n heel goed idee aangezien ik dan sowieso over de kilo's heen ga.. Ik bedoel met een week heb ik al overgewicht, laat staan 3 maanden...)

Zoals al veel van jullie weten, vertrek ik 28 februari richting Tel Aviv, hier zal ik waarschijnlijk één, maar misschien meerdere nachten in een Youth Hostel verblijven.
De volgende dag vertrek ik naar het Kibbutz Program Center. Daar weten ze af van mijn komst en als ik daar ben hoor ik in welke kibboets ik geplaatst zal worden.
Waar ik terecht kom, weet ik nu dus nog niet!

Van veel mensen krijg ik de vraag wat een kibboets nou precies is.
Je moet je een kibboets voorstellen als een dorpje, waar iedereen voor elkaar zorgt. Samen werk je voor het dorp. Zo zal ik mijn eten en onderdak krijgen en krijg ik een klein beetje zakgeld, om me te vermaken op de kibboets.
Op een kibboets zijn vaak verschillende dingen te doen.
Zo las ik laatst in een recent reisverslag dat er 's avonds in een kibboets Zumba les werd gegeven!

Meer kan ik jullie nog niet vertellen!
Zodra ik weet waar ik terecht ben gekomen, zal ik weer een berichtje plaatsen.

Liefs Do


Via je mobieltje op de hoogte blijven van elk nieuw reisverslag? Stuur een sms START FOLLOWING DOMINIQUEVANLAMBALGEN ON naar 1008. (EUR 0,55 p.o.b. max.1 per dag. Lees de voorwaarden)
Veel plezier!

  • 04 Februari 2011 - 21:42

    Marlies:

    Hé..leuk! Zo kunnen we je mooi volgen;)

  • 24 Februari 2011 - 12:52

    Danielle Koudijs:

    Hey lieve Dominique,ik vind het zo ontzettend stoer dat je dit gaat doen!Wat zal het een enorme ervaring voor je zijn.Ik wens je heel veel suc6 en pas goed op jezelf!Ik ga je in de gaten houden.Liefs Danielle

  • 28 Februari 2011 - 20:25

    Joost:

    Hey Do!

    Nogmaals veel plezier, ik zal aan je denken in AH.. wanneer "ik" voor mezelf zorg met het zakgeld van de Generaal! :p

    Xx

  • 01 Maart 2011 - 17:04

    Mams:

    Verstuur ook veel foto's zodat we kunnen zien waar je bent en met wie enz.
    Ben zeer benieuwd waar je terecht bent gekomen.
    In het noorden bij Haifa is alles wat ik nu weet. Weet nog niet welke kiboet.
    Hopelijk hebben we vanavond nog even contact. Liefs mams

  • 02 Maart 2011 - 01:55

    Schoonzus:

    Schoonzussie!!

    Heel veel plezier hè. Ik heb me aangemeld om je te volgen, dus ik ben benieuwd. Pas goed op jezelf!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Ik voor de oude stad

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 18695

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 26 Mei 2014

Zuid-Afrika

28 Februari 2011 - 03 Juni 2011

Israël

Landen bezocht: